Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

torsdag, maj 19, 2016

Tulipa Elegant Lady



Idag bjuder jag på bilder på ytterligare en 
tulpansort nämligen Tulipa Elegant Lady.


Denna vackra Liljetulpan är också en av mina
 favoriter ;) ja jag har mååånga favoriter. Du 
som läsare känner kanske igen dig angående 
det där med mååånga favoriter;)  

Denna tulpan har jag haft i min oas enda 
sedan starten. 

I höstas var jag ovanligt flitig med att plantera
 nya lökar av många olika sorter både nya
 och gamla.

Och just nu blommar det fantastiskt vackert ..... 
Ja man får verkligen lön för mödan när man 
planterar i höstrusket ;)


Har även delat på mina kaukaiska förgätmigej
 plantor och det blev bra resultat .... så nu har jag 
ungefär dubbelt så många plantor som blommar ..... 
ja härliga hav av denna ljuvlighet .... som dessutom 
gifter sig bra med tulpaner och andra vårblommor.


Det växer så det knakar och pionerna har stora
 knoppar och 1 rosbuske har redan många knoppar
 och de andra är på G i alla fall ;))















Den öppnar sig när solen lyser och har 
många olika färgnyanser som ändrar sig 
beroende på väder och blommans ålder.


Kan verkligen rekommendera denna ljuvliga
 tulpan ..... den är både vacker och levererar
flitigt nya blommor varje år ;)





Ha det Bäst!  Kram

2 kommentarer:

  1. oh you have a talent for capturing the flowers! they are always superb!

    SvaraRadera
  2. A very apt name for this lovely tulip.
    Many thanks for linking up with the Floral Friday Fotos meme.

    SvaraRadera