Kul att Du tittar in hos mig!

Lämna gärna ett spår efter Dig :)

Tack för besöket och Välkommen åter!

onsdag, maj 04, 2016

Välkommen Tulipa Claudia



För ett par dagar sedan var det  dags för mitt 
första möte med Tulipa Claudia ;)


Det var ett uppskattat möte ...... Ja från 
min sida i alla fall ;))))


Är glad att jag valt denna skönhet till min oas ;)


Det är alltid underbart när varje blomsort slår ut 
på säsongen. Men det är extra härligt när man får 
uppleva en ny sort för första gången tycker jag.

Kalla det Förälskelse eller Kärlek ......men 
Ljuvligt är det ;)


Och faktiskt lite lättare eller mindre 
komplicerat med blommor ...... 

Hmmmm oftast i alla fall ;))))


Fast även om det inte alltid är lätt och okomplicerat
 så visst är det där med Förälskelse och Kärlek helt 
underbart ...... både när det gäller Blommor och 
Människor ;)


Avslutar med en vacker dikt på temat Kärlek:


Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Ha det Bäst!  Kram

2 kommentarer:

  1. You made a wonderful series of photos of this beautiful 'Claudia'!

    SvaraRadera
  2. A lovely variety of tulip, Lena.
    Many thanks for joining the Floral Friday Fotos and I look forward to your next contribution.

    SvaraRadera